Compartimentul Ocuparea Domeniului Public și Acorduri Comerciale
Persoanele juridice care desfășoară activități comerciale pe raza Sectorului 6, indiferent dacă au punct de lucru pe domeniul public sau privat, dacă spațiul e închiriat sau proprietate personală, trebuie să obțină un acord de funcționare. Sunt incluși aici agenții economici care au baruri, terase, restaurante, care desfășoară activități recreative, comercializează produse etc.
Ce face acest Compartiment
Compartimentul Ocuparea Domeniului Public și Acorduri Comerciale analizează cererea și documentele depuse în platforma portal.primarie6.ro de către operatorii economici, în vederea emiterii acordurilor și orarelor de funcționare.
Acordurile de funcționare se emit pentru operatorii conomici care urmează să își desfășoare activitatea, în spații de vânzare cu sediu fix, pe perioadă nedeterminată, atât timp cât condițiile inițiale pentru care s-a solicitat acordul de funcționare rămân nemodificate și documentele care constituie dosarul de solicitare a acordului/autorizației de funcționare sunt valabile.
În cazul apariției oricăror modificări în tipul de activitate desfășurată, a schimbării suprafeței spațiului de vânzare pentru care s-a solicitat acordul de funcționare sau în cazul expirării documentelor depuse la dosarul constituit în vederea eliberării acordului de funcționare, operatorii economici au obligația, în termen de 30 de zile calendaristice de la data începerii activității noi/modificate/expirării documentelor în vederea desfășurării activității, să obțină un nou acord de funcționare.
Orarele de funcționare se emit pe o perioadă de un an.
Începând cu 1 ianuarie 2025, a intrat în vigoare CAEN Rev.3, o versiune actualizată a Clasificării Activităților din Economia Națională, aprobată prin Ordinul Președintelui Institutului Național de Statistică nr. 377/17.04.2024.
Pentru obținerea acordului de funcționare sau/și a orarului de funcționare, până la actualizarea obiectului de activitate din CAEN Rev.2 în CAEN Rev.3, operatorii economici pot depune in portal.primarie6.ro cererea și documentele intocmite conform CAEN Rev. 2.
Pentru operatorii economici care trebuiau să depună pentru viză anuală, vor depune cererea și documentele pentru obținerea unui nou acord de funcționare, indiferent de activitatea desfășurată.
- B.I./C.I. al/a persoanei care depune documentația de autorizare, copie.
- Împuternicire de reprezentare a agentului economic pentru depunerea documentației de autorizare, după caz.
- Certificat de înregistrare de la O.N.R.C.
- Certificat constatator de informare - nu mai vechi de 30 de zile.
- Fotografie color a spaţiului comercial - nu mai veche de 30 de zile - de ansamblu; - cu fațada și -intrarea (cale de acces).
- Contract de închiriere/comodat/locaţiune/subînchiriere/asociere s.a, din care să reiasă suprafața utilă a structurii de vânzare.
- Releveul spaţiului comercial sau schița spațiului, anexă la contract, plan de situație privind amplasarea corpurilor de clădire, după caz.
- Extras de carte funciară de informare – extrasul de carte nu mai vechi de 30 de zile
- Autorizație/Document de înregistrare sanitar-veterinar - D.S.V. sau Negație, după caz – în funcție de codul CAEN.
- Notificare/Proces verbal de constatare a condiţiilor igienico-sanitare - D.S.P. sau Negație, după caz – în funcție de codul CAEN.
- Autorizaţie de mediu/ sau declarație pe propria răspundere, că sunt mai puțin de 100 (una sută) locuri/scaun, după caz.
- Autorizaţie/adresă R.A.R., după caz.
- Autorizaţie I.S.U. conform Hotărârii Guvernului nr. 571/2016.
- Declarația Legea nr. 50/1991- data de catre proprietarul spatiului - nu mai vechi de 30 de zile.
- Declarația Legea nr. 307/2006- data de catre proprietarul spatiului - nu mai vechi de 30 de zile.
- Contract încheiat cu o firmă de salubrizare, factură și ultima chitanţă de plată,(conform H.C.L. Sector 6 nr. 236/2017, cu modificările și completările ulterioare), după caz.
- Acordul Comitetului Executiv și acordul vecinilor direct afectați, (conform Legii nr. 196/2018), după caz- nu mai vechi de 30 de zile.
- Declarație privind tipul unității de alimentație publică, conform H.G. nr. 843/14.10.1999.
- Acord de funcționare (Cod C.A.E.N. 6820) pentru agenții economici care dețin spații comerciale pe raza Sectorului 6 sau certificat constatator pentru agenții comerciali care dețin mai multe spații comerciale pe raza Sectorului 6, la adrese diferite și nu își desfășoară activitatea la acestea, - după caz.
- Acord GDPR se va bifa în aplicația online.
- Certificatul care atestă categoria hotelului emis de către Ministerul Turismului
- Dovada achitării taxei pentru alimentația publică/ activități recreative.
- Contractul încheiat cu o firmă de protecţie și pază licențiată de Direcţia Generală de Poliţie a Municipiului Bucureşti și înscrisă în Registrul naţional al societăţilor licenţiate – pentru agenții economici care își desfășoară activitatea în afara programului 8-22.
- Dovada montării camerelor de supraveghere în interiorul şi în exteriorul unităţii – pentru agenții economici care își desfășoară activitatea în afara programului 8-22.
- Declarație privind acordul ca în cazul tulburării liniștei și ordinei publice să se reducă orarul de funcționare – pentru agenții economici care își desfășoară activitatea în afara programului 8-22.
- Dovada achitării tarifului pentru emiterea acordului de funcționare.
În situația în care, din fotografiile color ale spațiului comercial, se constată o stare necorespunzătoare a aspectului exterior (geamuri, vitrine sparte, graffiti, firme luminoase defecte, fațade deteriorate, aspect comercial necorespunzător, etc.) inclusiv obligațiile prevăzute de ghidul de publicitate aprobat prin H.C.L. sector 6 nr. 53/2023, cererea va fi respinsă, urmând ca agentul economic să depună o nouă cerere după remedierea situației privind aspectul exterior al spațiului comercial.
Plata taxei privind eliberarea Autorizației se poate achita la stațiile de plată Selfpay sau direct în contul Direcției Generale de Impozite și Taxe Locale Sector 6.
Cont IBAN: RO17TREZ70621160203XXXXX
Beneficiar: DIRECȚIA GENERALĂ DE IMPOZITE ȘI TAXE LOCALE SECTOR 6
CIF: 12380248
Cuantumul taxei pentru desfășurarea activităților comerciale de alimentație publică /activăți recreative și distractive:
- pentru o suprafață de până la 500 mp – 4471 lei conform HCGMB nr.356/2024
- pentru o suprafață mai mare de 500 mp – 5960 lei conform HCGMB nr.356/2024.
Taxa este stabilită prin Hotărâre a Consiliului General al Municipiului București.
Plata tarifului pentru eliberarea Acordului se va achita în numerar sau cu card bancar la sediul Administrației Comerciale Sector 6 din Șos.Virtuții nr.148, Sector 6 sau prin transfer bancar în contul Administrației Comerciale Sector 6.
Cont IBAN: RO70TREZ70621G335000XXXX
CUI : 44801922
Beneficiar: Administrația Comercială Sector 6.
Cuantumul tarifului pentru eliberarea acordului - 150 lei.
Documentele se depun doar on-line, pe portal.primarie6.ro.
- B.I./C.I. al/a persoanei care depune documentația de autorizare, copie;
- Împuternicire de reprezentare a agentului economic pentru depunerea documentației de autorizare, în original;
- Certificat de Înregistrare eliberat de Oficiul National al Registrului Comerțului, copie;
- Certificat Constatator, Rev. 2, pentru punctul de lucru, copie;
- Fotografie color exterioară de ansamblu a spațiului comercial (de ansamblu din exteriorul spațiului comercial,cu fațada să reiasă aspectul exterior al spațiului comercial,cu intrarea - cale de acces);
- Contract de închiriere/comodat/locațiune/subînchiriere/asociere, din care să reiasă suprafața utilă a structurii de vânzare, copie;
- Releveul spațiului comercial sau schița spațiului, anexă la contract, plan de situație privind amplasarea corpurilor de clădire, după caz, copie;
- Extras de carte funciară de informare, după caz - extrasul nu mai vechi de 30 de zile;
- Autorizație/Document de înregistrare sanitar-veterinar - D.S.V., după caz – în funcție de codul CAEN;
- Notificare/Proces verbal de constatare a condiţiilor igienico-sanitare - D.S.P., după caz – în funcție de codul CAEN;
- Autorizaţie de mediu/ sau declarație pe propria răspundere, că sunt mai puțin de 100 (una sută) locuri/scaun, după caz;
- Autorizaţie/adresă R.A.R., după caz;
- Autorizaţie I.S.U., cornform Hotărârii nr. 571/2016;
- Declarația Legea nr. 50/1991- data de catre proprietarul spatiului - nu mai vechi de 30 de zile;
- Declarația Legea nr. 307/2006- data de catre proprietarul spatiului - nu mai vechi de 30 de zile;
- Contract încheiat cu o firmă de salubrizare, factură și ultima chitanţă de plată,(conform H.C.L. Sector 6 nr. 236/2017, cu modificările și completările ulterioare), după caz;
- Acordul Comitetului Executiv și acordul vecinilor direct afectați, (conform Legii nr. 196/2018), după caz - nu mai vechi de 30 de zile;
- Declarație privind tipul unității de alimentație publică, conform H.G. nr. 843/14.10.1999;
- Acord de funcționare (Cod C.A.E.N. 6820) pentru agenții economici care dețin spații comerciale pe raza Sectorului 6 sau certificat constatator pentru agenții comerciali care dețin mai multe spații comerciale pe raza Sectorului 6, la adrese diferite și nu își desfășoară activitatea la acestea, - după caz.
- Acord GDPR se va bifa în aplicația online.
- Certificatul care atestă categoria hotelului emis de către Ministerul Turismului
- Dovada achitării taxei pentru alimentație publică/ activități recreative.
- Contractul încheiat cu o firmă de protecţie și pază licențiată de Direcţia Generală de Poliţie a Municipiului Bucureşti și înscrisă în Registrul naţional al societăţilor licenţiate – pentru agenții economici care își desfășoară activitatea în afara programului 8-22.
- Dovada montării camerelor de supraveghere în interiorul şi în exteriorul unităţii – pentru agenții economici care își desfășoară activitatea în afara programului 8-22.
- Declarație privind acordul ca în cazul tulburării liniștei și ordinei publice să se reducă orarul de funcționare – pentru agenții economici care își desfășoară activitatea în afara programului 8-22.
- Dovada achitării tarifului pentru emiterea acordului de funcționare.
Plata taxei privind eliberarea Autorizației se poate achita la stațiile de plată Selfpay sau direct în contul Direcției Generale de Impozite și Taxe Locale Sector 6.
Cont IBAN: RO17TREZ70621160203XXXXX
Beneficiar: DIRECȚIA GENERALĂ DE IMPOZITE ȘI TAXE LOCALE SECTOR 6
CIF: 12380248
Cuantumul taxei pentru desfășurarea activităților comerciale de alimentație publică /activăți recreative și distractive:
- pentru o suprafață de până la 500 mp – 4471 lei conform HCGMB nr.356/2024
- pentru o suprafață mai mare de 500 mp – 5960 lei conform HCGMB nr.356/2024.
Taxa este stabilită prin Hotărâre a Consiliului General al Municipiului București.
Plata tarifului pentru eliberarea Acordului se va achita în numerar sau cu card bancar la sediul Administrației Comerciale Sector 6 din Șos.Virtuții nr.148, Sector 6 sau prin transfer bancar în contul Administrației Comerciale Sector 6.
Cont IBAN: RO70TREZ70621G335000XXXX
CUI : 44801922
Beneficiar: Administrația Comercială Sector 6.
Cuantumul tarifului pentru eliberarea acordului - 150 lei.
Documentele se depun doar on-line, pe portal.primarie6.ro.
- B.I./C.I. al/a persoanei care depune documentația de autorizare.
- Împuternicire de reprezentare a agentului economic pentru depunerea documentației de autorizare, după caz.
- Certificat de înregistrare de la O.N.R.C.
- Certificat constatator de informare - nu mai vechi de 30 de zile.
- Fotografie color a spaţiului comercial- nu mai veche de 30 de zile;
- de ansamblu din exteriorul spațiului comercial,
- cu fațada să reiasă aspectul exterior al spațiului comercial
- cu intrarea (cale de acces)
- Contract de închiriere/comodat/locaţiune/subînchiriere/asociere s.a, din care să reiasă suprafața utilă a structurii de vânzare.
- Releveul spaţiului comercial sau schița spațiului, anexă la contract, plan de situație privind amplasarea corpurilor de clădire, după caz.
- Extras de carte funciară de informare – extrasul de carte nu mai vechi de 30 de zile
- Autorizație/Document de înregistrare sanitar-veterinar - D.S.V. sau Negație, după caz – în funcție de codul CAEN.
- Notificare/Proces verbal de constatare a condiţiilor igienico-sanitare - D.S.P. sau Negație, după caz – în funcție de codul CAEN.
- Autorizaţie de mediu/ sau declarație pe propria răspundere, că sunt mai puțin de 100 (una sută) locuri/scaun, după caz.
- Autorizaţie/adresă R.A.R., după caz.
- Autorizaţie I.S.U. conform Hotărârii Guvernului nr. 571/2016.
- Declarația Legea nr. 50/1991- data de catre proprietarul spatiului - nu mai vechi de 30 de zile.
- Declarația Legea nr. 307/2006- data de catre proprietarul spatiului - nu mai vechi de 30 de zile.
- Contract încheiat cu o firmă de salubrizare, factură și ultima chitanţă de plată,(conform H.C.L. Sector 6 nr. 236/2017, cu modificările și completările ulterioare), după caz.
- Acordul Comitetului Executiv și acordul vecinilor direct afectați, (conform Legii nr. 196/2018), după caz- nu mai vechi de 30 de zile.
- Declarație privind tipul unității de alimentație publică, conform H.G. nr. 843/14.10.1999.
- Acord de funcționare (Cod C.A.E.N. 6820) pentru agenții economici care dețin spații comerciale pe raza Sectorului 6 sau certificat constatator pentru agenții comerciali care dețin mai multe spații comerciale pe raza Sectorului 6, la adrese diferite și nu își desfășoară activitatea la acestea - după caz.
- Acord GDPR se va bifa în aplicația online.
- Certificatul care atestă categoria hotelului emis de către Ministerul Turismului
- Dovada achitării taxei pentru alimentația publică/ activități recreative.
- Contractul încheiat cu o firmă de protecţie și pază licențiată de Direcţia Generală de Poliţie a Municipiului Bucureşti și înscrisă în Registrul naţional al societăţilor licenţiate – pentru agenții economici care își desfășoară activitatea în afara programului 8-22.
- Dovada montării camerelor de supraveghere în interiorul şi în exteriorul unităţii – pentru agenții economici care își desfășoară activitatea în afara programului 8-22.
- Declarație privind acordul ca în cazul tulburării liniștei și ordinei publice să se reducă orarul de funcționare – pentru agenții economici care își desfășoară activitatea în afara programului 8-22.
- Dovada achitării tarifului pentru emiterea acordului de funcționare.
În situația în care, din fotografiile color ale spațiului comercial, se constată o stare necorespunzătoare a aspectului exterior (geamuri, vitrine sparte, graffiti, firme luminoase defecte, fațade deteriorate, aspect comercial necorespunzător, etc.) inclusiv obligațiile prevăzute de ghidul de publicitate aprobat prin H.C.L. sector 6 nr. 53/2023, cererea va fi respinsă, urmând ca agentul economic să depună o nouă cerere după remedierea situației privind aspectul exterior al spațiului comercial.
Plata taxei privind eliberarea Autorizației se poate achita la stațiile de plată Selfpay sau direct în contul Direcției Generale de Impozite și Taxe Locale Sector 6.
Cont IBAN: RO17TREZ70621160203XXXXX
Beneficiar: DIRECȚIA GENERALĂ DE IMPOZITE ȘI TAXE LOCALE SECTOR 6
CIF: 12380248
Cuantumul taxei pentru desfășurarea activităților comerciale de alimentație publică /activăți recreative și distractive:
- pentru o suprafață de până la 500 mp – 4471 lei conform HCGMB nr.356/2024
- pentru o suprafață mai mare de 500 mp – 5960 lei conform HCGMB nr.356/2024.
Taxa este stabilită prin Hotărâre a Consiliului General al Municipiului București.
Plata tarifului pentru eliberarea Acordului de funcționare se va achita în numerar sau cu card bancar la sediul Administrației Comerciale Sector 6 din Șos.Virtuții nr.148, Sector 6 sau prin transfer bancar în contul Administrației Comerciale Sector 6.
Cont IBAN: RO70TREZ70621G335000XXXX
CUI : 44801922
Beneficiar: Administrația Comercială Sector 6.
Cuantumul tarifului pentru eliberarea acordului - 150 lei.
Documentele se depun doar on-line, pe portal.primarie6.ro.
Anual:
- B.I./C.I. al/a persoanei care depune documentația de autorizare, copie.
- Împuternicire de reprezentare a agentului economic pentru depunerea documentației de autorizare, după caz.
- Certificat de înregistrare de la O.N.R.C.
- Certificat constatator de informare - nu mai vechi de 30 de zile.
- Fotografie color a spaţiului comercial - nu mai veche de 30 de zile – de ansamblu,- cu fațada și -intrarea (cale de acces).
- Contract de închiriere/comodat/locaţiune/subînchiriere/asociere s.a, din care să reiasă suprafața utilă a structurii de vânzare.
- Releveul spaţiului comercial sau schița spațiului, anexă la contract, plan de situație privind amplasarea corpurilor de clădire, după caz.
- Extras de carte funciară, nu mai vechi de 30 de zile.
- Contract încheiat cu o firmă de salubrizare, factură și ultima chitanţă de plată,(conform H.C.L. Sector 6 nr. 236/2017, cu modificările și completările ulterioare), după caz
- Acordul Comitetului Executiv și acordul vecinilor direct afectați, (conform Legii nr. 196/2018), după caz - nu mai vechi de 30 de zile
- Acord GDPR se va bifa în aplicația online.
- Contractul încheiat cu o firmă de protecţie și pază licențiată de Direcţia Generală de Poliţie a Municipiului Bucureşti și înscrisă în Registrul naţional al societăţilor licenţiate – pentru agenții economici care își desfășoară activitatea în afara programului 8-22.
- Dovada montării camerelor de supraveghere în interiorul şi în exteriorul unităţii – pentru agenții economici care își desfășoară activitatea în afara programului 8-22.
- Declarație privind acordul ca în cazul tulburării liniștii și ordinii publice să se reducă orarul de funcționare – pentru agenții economici care își desfășoară activitatea în afara programului 8-22.
- Dovada achitării tarifului pentru emiterea orarului de funcționare.
Plata tarifului pentru emiterea Orarului de funcționare se va achita în numerar sau cu card bancar la sediul Administrației Comerciale Sector 6 din Șos.Virtuții nr.148, Sector 6 sau prin transfer bancar în contul Administrației Comerciale Sector 6.
Cont IBAN: RO70TREZ70621G335000XXXX
CUI : 44801922
Beneficiar: Administrația Comercială Sector 6.
Cuantumul tarifului este de 150 lei.
Documentele se depun doar on-line, pe portal.primarie6.ro.
Formulare necesare:
- Cerere privind eliberarea Acordului de Funcționare/Autorizației de Funcționare pentru desfășurarea activității de alimentație publică/activități recreative și distractive amplasate pe raza administrativ teritorială a Sectorului 6 (formular tipizat, format .pdf)
- ACORD
- Aviz / Accept conform Legii nr. 196/2018
- Declaratie Conform HG Nr.843/14.10.1999 cu privire la incadrarea pe tipuri a unitatilor de alimentatie publica neincluse in structurile de primire turistica
- Declaratie privind respectarea prevederilor Legi Nr.50/1991, republicata in anul 2004 cu modificarile si completarile ulterioare
- Declaratie privind respectarea prevederilor Legii Nr.307/2006 cu modificarile si completarile ulterioare
- Cerere eliberare Orar de functionare
Taxă privind eliberarea autorizației pentru desfășurarea activităților de alimentație publică/ activități recreative și distractive
Direcția Generală de Impozite și Taxe Locale Sector 6
CIF:12380248
CONT IBAN:RO17TREZ70621160203XXXXX
Biroul Activități Comerciale
Adresa: Şos. Virtuţii, nr 148, etaj 1, sector 6, Bucureşti, Cod Poştal 060787
Telefon Centrala: 021 3161297; 021 3161298
E-mail:[email protected]
Interacțiunea dintre locuitorii Sectorului 6 și Primărie este, din ianuarie 2023, mult mai simplă și mai rapidă. Nu e nevoie să te deplasezi la ghișee pentru a-ți rezolva problemele. Totul se face online, prin Portalul de cetățean. Este o platformă cu ajutorul căreia poți depune în siguranță cereri, formulare, documente, iar actele solicitate îți vor fi eliberate tot online.
Pentru a folosi Platforma, trebuie să-ți faci un cont și să-ți introduci datele personale aici. Ulterior, de câte ori ai nevoie, te vei autentifica instant pe baza adresei de e-mail și a parolei.
Pentru a lansa o solicitare către Administrația Comercială, trebuie să consulți lista cu actele necesare și să le pregătești în format electronic (prin fotografiere, scanare). Le vei încărca pe rând în platformă. Odată trimisă solicitarea, ea va primi automat un număr de înregistrare, iar răspunsul îți va fi transmis prin e-mail. Acordul de funcționare și orarul de funcționare vor fi transmise prin e-mail.
Acord de funcționare
Acord de funcționare pentru desfășurarea de activități sezoniere
Orar de funcționare
Acord de funcționare pentru desfășurarea de activităților de alimentație publică
Acord de funcționare pentru desfășurarea activităților comerciale recreative sau distractive
Repartizarea locuințelor din Dealul Țugulea se face în limita fondului disponibil, luându-se în considerare atât locuințele libere din fondul existent, cât și locuințele care urmează a fi construite pentru tineri și supuse închirierii. Cererile se depun la Biroul Reglementare și Repartizare Spații Locative, din cadrul Direcției Generale Servicii Publice Locale.
Condiții pentru a solicita o locuință socială
Acest gen de locuințe fac parte din domeniul public al statului și nu pot fi înstrăinate. Se pot închiria pentru o perioadă de un an, cu posibilitatea de înnoire a contractului, dacă rămân valabile criteriile sociale.
În Dealul Țugulea avem 136 de locuințe sociale.
Alte 246 de apartamente și garsoniere vor fi date în folosință în 2024. Sunt locuințe sociale în cele trei blocuri construite pe Str. Alexandru Ivasiuc.
Se acordă respectând criterii sociale (de venit, vârstă, vulnerabilități) reglementate prin hotărâri de Consiliu Local. Criteriile de eligibilitate și de prioritizare în acordarea unei astfel de locuințe sunt:
- Să ai domiciliul pe raza administrativ-teritorială a Sectorului 6;
- Să ai un venit mediu net lunar pe persoană, realizat în ultimele 12 luni, sub nivelul câştigului salarial mediu net lunar pe total economie, comunicat de Institutul Naţional de Statistică în ultimul Buletin statistic, emis anterior lunii în care se analizează cererea, precum şi anterior lunii în care se repartizează locuinţa. Chiria va fi de maximum 10% din venitul realizat;
- O altă condiție este ca tu și/sau membrii familiei (soț, soție, copii, părinții soților și alte persoane aflate în întreținere, care locuiesc și se gospodăresc împreună și care urmează să beneficieze de locuință împreună cu solicitantul) să nu dețineți, să nu fi deținut sau înstrăinat o locuință proprietate personală pe teritoriul României, după data de 01.01.1990. Excepție fac situațiile în care dreptul de proprietate a fost pierdut ca urmare a retrocedării imobilului, partajului succesoral sau din cauza divorțului;
- De asemenea, nu trebuie să fi beneficiat de sprijinul statului în credite și execuție pentru construcția unei locuințe;
- Nu dețineți, în calitate de chiriași, o altă locuință din fondul locativ de stat (solicitantul și membrii familiei sale).