Serviciul Parcări
Serviciul Parcări întreține și gestionează locurile de parcare pentru cetățenii Sectorului 6. Este vorba atât despre parcările de reședință, cât și despre parcările de tip SmartParking și de cele publice din piețele administrate de Administrația Comercială Sector 6: Piața Apusului, Piața Orizont, Piața Valea Ialomiței și Piața Giulești II. Parcările publice de pe marile bulevarde sunt administrate de Primăria Municipiului București.
Scopul acestui Serviciu este de a dezvolta în permanență infrastructura de parcare din Sectorul 6 și de a se asigura că parcarea este disponibilă în mod echitabil, accesibil și sigur.
Principalele atribuții:
- Încheie și reziliază contractele aferente parcărilor de pe raza Sectorului 6;
- Înfiinţează şi amenajează spații noi de parcare;
- Identifică soluții de eficientizare a domeniului public;
- Verifică în teren sesizările cetăţenilor referitoare la locurile de parcare;
- Ține evidența, verifică periodic starea locurilor de parcare, asigură marcarea și menținerea acestora în stare corespunzătoare;
- Emite adrese, somații beneficiarilor privind condițiile de prelungire și reînnoire a contractelor/autorizațiilor de parcare;
- Asigură mentenanța sistemelor de SmartParking.
Serviciul Parcări are în componență Biroul Parcări și Compartimentul Dezvoltare Parcări.
Șoferii care vor un loc de parcare de reședință au la dispoziție o platformă dedicată, unde pot consulta situația locurilor disponibile: parcari.adps6.ro.
Pentru a face o solicitare, trebuie să urmezi cinci pași simpli
Pasul 1. Accesează platforma online parcari.adps6.ro.
Pasul 2. Introdu în câmpurile specificate datele de localizare, respectiv:
- Adresă: stradă, număr poștal, număr imobil, apartament;
- Numărul și data bonului de ordine. *În cazul în care nu ai o cerere înregistrată și un număr de ordine, această rubrică va fi lăsată necompletată, urmând să primești pe e-mail un număr de înregistrare a cererii.
În momentul introducerii acestor date, se vor selecta automat toate locurile disponibile din jurul imobilului tău, ele putând fi deselectate individual.
Pasul 3. Introdu datele personale: nume, prenume, CNP, adresă de e-mail, număr de telefon, numărul de înmatriculare al mașinii, marca autoturismului, seria de sasiu, valabilitatea ITP-ului și RCA-ului, plus observații, dacă este cazul.
Pasul 4. Încarcă documentele solicitate (scanate sau fotografiate):
- CI/BI
- Certificat de înmatriculare
- Contract de comodat (dacă este cazul)
- Certificat de încadrare în grad de handicap (dacă este cazul)
- Asigurare auto obligatorie valabilă (RCA)
- Certificat de căsătorie, în cazul în care autoturismul este pe numele soțului/soției.
Pasul 5. Se trimite solicitarea, urmând să primești un mesaj de confirmare și un număr al solicitării.
Condiții de îndeplinit
Atribuirea locurilor în parcările de reședință se face numai cu îndeplinirea cumulativă a următoarelor condiții:
- Trebuie să ai autoturismul înmatriculat în București, cu ITP și RCA valabil;
- Trebuie să ai domiciliul în imobilul aferent parcării. Dovada domiciliului se face cu buletinul;
- Pentru fiecare apartament se poate aloca un singur loc de parcare;
- Poți primi loc de parcare numai pentru autoturismul proprietate personală, pentru cel achiziționat în leasing sau utilizat în baza unui contract de comodat (autentificat la notar);
- La emiterea contractului de ocupare a locului de parcare, trebuie să ai achitate toate taxele datorate bugetului Sectorului 6. În caz contrar, nu se va emite contractul.
Situația solicitării va fi comunicată prin e-mail de către Serviciul Parcări. Persoanele cu handicap și reprezentanții legali ai acestora, care îndeplinesc condițiile cumulative de mai sus, pot beneficia de întâietate în vederea obținerii unui loc de parcare.
PLACEHOLDER TAB 3
ABREVIERI
- A.C.S. 6 pentru a defini Administrația Comercială Sector 6;
- D.G.I.T.L. Sector 6 pentru a defini Direcția Generală de Impozite și Taxe Locale Sector 6;
- D.G.P.L. Sector 6 pentru a defini Direcția Generală de Poliție Locală Sector 6.
SECȚIUNEA 1
Domeniul și obiectul de aplicare
Art. 1.
Prezentul regulament stabilește cadrul juridic pentru administrarea parcajelor publice și modul de utilizare al acestora în Sectorul 6 al Municipiului București, în conformitate cu :
- Legea nr. 51/2006 a serviciilor comunitare de utilități publice, cu modificările şi completările ulterioare;
- O.G. nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravențiilor aprobată prin Legea nr.180/2002, cu modificările şi completările ulterioare;
- Legea nr. 227/2015 privind Codul Fiscal, cu modificările şi completările ulterioare; · H.G. nr. 1/2016 pentru aprobarea Normelor Metodologice de aplicare a Legii nr. 227/2015, cu modificările şi completările ulterioare;
- Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare;
- O.U.G. nr. 195/2002 privind circulația pe drumurile publice, cu modificările şi completările ulterioare;
- Hotărârea nr. 1391/2006 pentru aprobarea Regulamentului de aplicare a Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr. 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice, cu modificările şi completările ulterioare;
- H.C.G.M.B. nr. 124/2008 privind aprobarea strategiei de parcare pe teritoriul Municipiului București, cu modificările şi completările ulterioare;
- O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul Administrativ, cu modificările şi completările ulterioare;
- Legea nr. 448/2006 privind protecția și promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, cu modificările şi completările ulterioare;
- H.G. nr. 268/2007 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii nr. 448/2006 privind protecția și promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, cu modificările şi completările ulterioare;
- H.C.G.M.B. nr. 517/17.09.2019 privind aprobarea tarifelor de exploatare a parcajelor publice de utilitate generală din municipiul București
- HCL Sector 6 nr 108/2023 pentru aprobarea Regulamentului privind activitatea de organizare, gestionare și exploatare a parcărilor aflate în administrarea Sectorului 6 al Municipiului București prin Administrația Comercială Sector 6
SECȚIUNEA 2
Definiții
Art. 2.
În prezentul Regulament se vor folosi următorii termeni:
- AUTOTURISM: autovehicule din categoria M1, cu cel puțin 4 roți și o viteză maximă constructivă mai mare de 25 km/h, conceput și construit pentru transportul de pasageri și care are, în afara locului conducătorului, cel mult 8 locuri șezând, așa cum este definit și în Anexa Ordinului 2224/2020 pentru aprobarea Reglementărilor privind omologarea de tip și eliberarea cărții de identitate a vehiculelor rutiere, precum și omologarea de tip a produselor utilizate la acestea - RNTR 2, cu modificările și completările ulterioare;
- AUTOUTILITARĂ: autovehicul de transport marfă, cu cel puțin 4 roți și o viteză maximă constructivă mai mare de 25 km/h, conceput și construit pentru transport de mărfuri;
- AUTOVEHICUL CU DOUĂ ROȚI: vehicul cu două roți, cu sau fară ataş, echipat cu un motor cu ardere internă sau electric;
- SOLICITANT: persoană fizică/juridică ce a început demersurile pentru a încheia un CONTRACT sau ABONAMENT de închiriere a unui loc într-un PARCAJ aflat în administrarea A.C.S. 6 și căreia nu i-a fost atribuit încă un loc;
- BENEFICIAR: persoană fizică/juridică ce a încheiat un CONTRACT sau ABONAMENT de închiriere a unui loc într-un parcaj aflat în administrarea A.C.S. 6;
- PERSOANE CU DIZABILITĂȚI: persoane cărora, din cauza unor afecţiuni fizice, mentale sau senzoriale, le lipsesc abilităţile de a desfăşura în mod normal activităţi cotidiene, necesitând măsuri de protecţie în sprijinul recuperării, integrării şi incluziunii sociale, persoane cărora le este atestat acest statut printr-un certificat de handicap eliberat de autoritățile competente;
- ASISTENT PERSONAL: persoana care supraveghează, acordă asistență și îngrijire copilului sau adultului cu handicap grav, pe baza planului de abilitare-reabilitare pentru copilul cu handicap, respectiv a planului individual de servicii al persoanei adulte cu handicap; persoana fizică atestată, care asigură la domiciliul său îngrijirea și protecția adultului cu handicap grav sau accentuat, aflat în condițiile precizate de lege;
- ÎNSOȚITOR: persoana care însoțește copilul sau adultul cu handicap grav, conform H.G. nr. 268/2007. Pentru a face această dovadă, însoțitorul trebuie să fie luat în evidența autorității publice locale în a cărei rază teritorială își are domiciliul sau reședința persoana cu handicap;
- REPREZENTANT LEGAL: părintele sau persoana desemnată, potrivit legii, să exercite drepturile și să îndeplinească obligațiile față de persoana cu handicap;
- PARCAJ PUBLIC: loc de parcare amenajat pe domeniul public sau privat al Municipiului Bucureşti, pe raza Sectorului 6, aflat în administrarea și gestionarea A. C. S. 6, dat în folosință contra cost sau gratuit, destinat exclusiv staționării autovehiculelor/vehiculelor, semnalizat în mod corespunzător prin indicatoare şi marcaje rutiere;
- PARCAJ PUBLIC CU ACCES CONTROLAT CU BARIERĂ: loc de parcare amenajat pe domeniul public sau privat al Municipiului Bucureşti, pe raza Sectorului 6, aflat în administrarea și gestionarea A. C. S. 6, dat în folosință contra cost sau gratuit, destinat exclusiv parcării autovehiculelor/vehiculelor, fără a fi rezervat un anumit loc, semnalizat în mod corespunzător prin indicatoare şi marcaje rutiere și prevăzut cu barieră pe căile de intrare și/sau ieșire
- OCUPARE ABUZIVĂ: ocuparea fără drept a unui loc de parcare aflat în administrarea A.C.S. 6 sau ocuparea fără drept a domeniului public sau privat al Municipiului Bucureşti de pe raza Sectorului 6;
- BLOCATOR: dispozitiv mecanic fixat pe roata autoturismului pentru imobilizarea acestuia pe o perioadă temporară
- REZILIERE DE DREPT: încetarea de plin drept al abonamentului de utilizare al unui loc de parcare, fără a fi necesară punerea în întârziere printr-o notificare prealabilă sau intervenția instanței de judecată, aceasta rezultând din simplul fapt al neexecutării obligațiilor asumate prin contract și din încălcarea prevederilor prezentui Regulament;
Dispoziții Generale
Art. 3.
Prezentul Regulament se aplică în exploatarea, gestionarea și utilizarea parcajelor publice de pe raza Sectorului 6 al Municipiului București.
Art. 4.
Accesul în parcajele publice de pe raza Sectorului 6 al Municipiului București și consecințele juridice ale acestuia:
- Accesul în parcaje se face prin solicitarea de emitere al unui tichet de acces într-o parcare publică , prin utilizarea cardului de abonat sau prin plata tarifului orar de utilizare a locului de parcare prin intermediul mijloacelor puse la dispozitie de A.C.S. 6.
- Prin utilizarea unei parcaj public cu plată, conducătorul unui autovehicul acceptă și se obligă să respecte, necondiționat, toate dispozițiile prezentului Regulament.
- Este permis, în parcările publice, accesul autoturismelor cu lungimea mai mică de 5,15 metri și lățimea fără oglinzi mai mică de 2,10 metri.
- Este interzis accesul în parcările publice a autovehiculelor care depășesc dimensiunile prevăzute la alin. (3), a rulotelor, autorulotelor, remorcilor sau semiremorcilor, autovehiculelor destinate transportului de mărfuri și a autovehiculelor pentru transport persoane, cu o capacite mai mare de 9 locuri, inclusiv șoferul.
- Prin excepție, staționarea autovehiculelor care depășesc dimensiunile prevăzute la alin. (3), a rulotelor, autorulotelor, remorcilor sau semiremorcilor este permisă în parcările publice stabilite prin HCL Sector 6 , iar tariful pentru utilizarea acestora pe bază de abonament este aprobat prin HCL Sector 6.
- Autovehiculele utilizate de persoanele cu dizabilități beneficiază de acces gratuit în parcările publice de pe raza Sectorului 6 al Municipiului București, în limita locurilor special amenajate;
- Autovehiculele utilizate de persoanele cu dizabilități beneficiază de acces gratuit în parcările cu acces controlat cu barieră numai după declararea autovehicului utilizat la administratorul parcării, în platforma de gestiune a locurilor de parcare „parcari.adps6.ro”.
Art. 5.
Modalitățile de plată a tarifelor de parcare și a abonamentelor în parcajele publice
(1) Plata tarifelor de parcare se poate efectua prin următoarele modalități:
- în numerar sau cu cardul, la automatele de plată din parcare sau stradale;
- prin aplicații de plată puse la dispoziție la care se pot percepe și costuri de procesare, suplimentare, de către operatorii-parteneri ai A.C.S.6 ;
(2) Plata abonamentelor se va efectua în numerar sau card, la casieriile A.C.S. 6 sau prin aplicații ai operatorilor parteneri ai A.C.S. 6 la care se pot percepe si costuri de procesare suplimentare ale operatorilor;
(3) A.C.S. 6 va afișa la loc vizibil modalitățile de plată pentru fiecare parcare publică;
(4) În cazul nefuncționării sistemelor de plată, utilizatorii vor putea apela numărul de telefon afișat la loc vizibil în fiecare parcare publică și vor obține informațiile necesare pentru validarea plății tarifului datorat, precum și pentru ieșirea din parcare, în cazul parcărilor cu acces controlat;
(5) Numărul de abonamente din fiecare parcaj publică va fi stabilit de administrator în funcție de gradul de ocupare, într-o perioadă determinată, a locurilor de parcare pentru care intervalul de taxare de referință este cel cu ora.
Art. 6.
Reguli de utilizare a parcajelor publice
(1) În funcție de gradul de ocupare a locurilor de parcare sau de alte situații excepționale, administratorul poate restricționa temporar accesul în incinta parcării, inclusiv pentru abonați, pe o anumită perioadă limitată de timp. În această situație, abonații pot solicita recuperarea sumelor pentru perioada în care nu au avut acces în parcaj. Abonaților li se va putea solicita prin telefon, e-mail sau notificare scrisă eliberarea locului de parcare, fiindu-le indicat motivul pentru care le este restricționat accesul în parcare și perioada de timp în care accesul este restricționat.
(2) În situația în care un utilizator al parcării publice distruge bariera cu care este prevăzută parcarea sau componente ale acesteia, precum și alte echipamente din dotarea parcării, este obligat să acopere integral contravaloarea distrugerii, conform devizului furnizorului de echipamente, și va achita valoarea devizului direct către furnizorul de echipamente.
(3) După expirarea timpului pentru care a fost achitat tariful de parcare, ieșirea din parcare se va realiza în maximum 15 (cincisprezece) minute. În caz contrar, se va datora tariful pentru încă un interval de referință de tarifare, cu excepția parcărilor amenajate pe drumul public, unde părăsirea locului de parcare trebuie sa aibă loc la expirarea intervalului selectat și achitat.
(4) Pierderea tichetului de parcare se tarifează conformAnexa nr.3 din HCL Sector 6.
(5) Pierderea cardului de abonat se va anunța de îndată administratorului pentru blocarea acestuia în sistemul informatic, utilizând datele de contact din contractul de abonament pentru utilizarea parcării publice, iar tariful pentru configurarea și furnizarea unui nou card de abonat pentru acces va fi perceput în conformitate cu Anexa nr 3 la HCL Sector 6.
(6) În parcajele publice, locurile rezervate persoanelor cu dizabilități vor putea fi utilizate doar de către autovehiculele ce au afișat cardul - legitimație eliberată de autoritățile competente, care conține semnul internațional reprezentativ. Persoanele cu dizabilități care dețin cardul-legitimație au dreptul de a parca gratuit pe locurile special amenajate și marcate corespunzător. Pentru parcajele publice cu acces controlat prin barieră, accesul se realizează în baza înrolării în sistemul electronic al A.C.S. 6: parcări.adps6.ro/persoane cu dizabilități. În urma înrolării, accesul în parcări se va face pe baza numărului de înmatriculare înscris în sistem. Pentru a evita eventuale inconveniente, se recomandă ca, în momentul accesului în parcare, autovehiculul să fie poziționat cu numărul de înmatriculare către camera montată pe cutia de deschidere a barierei (autovehiculul se va poziționa perpendicular cu bariera de acces, fără a depăși cutia de comandă aflată în stânga intrării). De asemenea, este necesar ca numărul de înmatriculare al autovehiculului să fie vizibil, pentru a putea fi citit de către cameră. În cazul în care accesul în parcare al unui autovehicul înrolat nu poate fi realizat din alte motive, va fi necesar să fie apelat numărul de telefon Deranjamente, afișat în parcare.
(7) Abonații au obligația de a elibera locul, la solicitarea administratorului, pentru efectuarea operațiunilor de deszăpezire și curățenie. În situația în care deszăpezirea și/sau curățarea locului de parcare sau orice alte operațiuni de marcare, remarcare etc. sunt necesare a fi efectuate, abonatul are obligația de a elibera de îndată locul de parcare ocupat, sub sancțiunea rezilierii de drept, unilaterale a contractului de abonament de către administrator.
(8) Orice intervenție în regie proprie asupra locului de parcare (marcare, instalarea de plăcute, semne, lanțuri, blocatoare, orice alt dispozitiv de rezervare etc.) se va sancționa cu rezilierea de drept, unilaterală, a contractului de abonament de către administrator.
(9) Utilizatorii parcajelor publice se obligă să respecte, în totalitate, următoarele reguli pe perioada parcării autovehiculelor în parcajele publice:
- să nu utilizeze parcarea pentru activități periculoase, ilegale, imorale sau pentru practicarea cerșetoriei;
- să nu utilizeze parcarea în vederea reparației autovehiculelor sau a altor activități de acest gen, inclusiv spălarea și/sau curățarea acestora;
- să nu organizeze în parcare nici o reuniune politică sau publică, greve, spectacole sau activități comerciale;
- să nu campeze în parcare și să nu organizeze picnicuri, sporturi sau alte activități;
- să nu distribuie materiale publicitare sau alte afișaje, fără acordul scris al administratorului;
- să nu întreprindă nici o activitate de natură a perturba ordinea și liniștea publică, pagube sau inconveniente, atât parcajului, cât și utilizatorilor acesteia;
- să nu lase în autovehicule animale nesupravegheate sau substanțe periculoase;
- să nu lase minorii nesupravegheați în parcare sau în autovehiculele parcate;
- să nu desfășoare ședințe foto sau video profesionale, fără acordul scris al administratorului;
- să nu utilizeze claxoanele autovehiculelor;
- să nu staționeze voluntar autovehiculele cu motorul aflat în funcțiune;
- să nu polueze parcarea cu substanțe inflamabile, periculoase ori de natură organică;
- să nu inițieze sau să participe la întreceri neautorizate, în incinta parcării;
- să păstreze curățenia în incinta parcării și să nu depoziteze/arunce deșeurile decat în locurile special amenajate (depozitarea sau aruncarea deșeurilor în afara locurilor special amenajate se va sancționa contravențional de către autoritățile competente, ținând cont de datele care se pot obține prin sistemul de supraveghere video a parcării);
- să nu efectueze manevre ce pot fi periculoase pentru ceilalți utilizatori;
- să nu parcheze autovehiculul pe o perioadă mai mare de 2 (două) zile calendaristice consecutive, cu excepția abonamentelor pentru locurile de parcare;
- să suporte integral eventualele avarii produse atât autovehiculelor proprii, cât și altor autovehicule sau dotărilor parcării, pe timpul deplasării sau staționării în incinta parcărilor publice, cu excluderea răspunderii administratorului;
- să își asigure bunurile lăsate în interiorul autovehiculului prin închiderea ușilor, capotelor de motor și portbagajului, a geamurilor, trapei, bușonului pentru rezervor etc. (administratorul parcării nu răspunde în niciun fel pentru securitatea acestor bunuri);
- să respecte Normele de Prevenire și Stingere a Incendiilor, precum și indicațiile reprezentanților administratorului;
- să intre în parcare cu tichetul eliberat la deschiderea barierei de acces;
- să nu lase bunuri de valoare în autovehicule, indiferent de zona în care se află (administratorul nu este responsabil de eventuala dispariție a acestora).
(10) Constatarea încălcării prezentului Regulament și a prevederilor legislației în vigoare se face de către reprezentanții administratorului sau de către alte organe abilitate de lege.
(11) Administratorul va asigura utilizatorilor parcărilor publice condiții civilizate de staționare, respectiv curățarea și iluminarea corespunzătoare a locurilor de parcare. Camerele video instalate într-o parcare publică sunt destinate exclusiv supravegherii fluxurilor de trafic în respectiva parcare, iar înregistrările video nu vor fi disponibile publicului, ci puse doar la dispoziția autorităților, la solicitarea acestora, conform legislației aplicabile.
Art. 7
Daune cauzate autovehiculelor parcate în parcajele publice
(1) Personalul A.C.S. 6 nu are atribuții de pază a autovehiculelor parcate în incinta parcărilor publice.
(2) A.C.S. 6 nu își asumă în niciun fel responsabilitatea civilă sau penală pentru orice pagubă sau prejudiciu cauzat autovehiculelor parcate în parcajele publice, pentru bunurile lăsate în interiorul acestora sau pentru eventualele daune, furturi, incendii, precum și pentru orice fel de daune cauzate autovehiculelor aflate în parcare de alți utilizatori ai parcajelor publice ori de terțe persoane.
Art. 8
Orarul de funcționare și planurile tarifare în parcajele publice cu acces controlat cu bariere
(1) Orarul de funcționare este de luni până duminică, în intervalul orar 24/24 h.
1.1 Intervalul de taxare de referință este 1 (una) oră, interval ce poate fi fracționat la 30 de minute conform Anexa nr 3 la prezenta hotărare
(2) Abonamente lunare:
- pentru persoane fizice: - în intervalul orar 19.00 – 08.00, pe bază de abonament pentru un loc (fără rezervarea unui loc anumit), în parcările prevăzute cu acces controlat prin barieră, cu excepția parcajului situat în 6 Str Valea Lungă; Abonamentul se achită lunar în momentul încheierii/prelungirii contractului de utilizare;
- pentru persoane juridice: - în intervalul orar 19.00 – 08.00, pe bază de abonament pentru un loc ( f ără rezervarea unui loc anumit), în parcările prevăzute cu acces controlat prin barieră, cu excepția parcajului situat în Str. Valea Lungă. Pentru parcările unde administratorul a dispus utilizarea exclusivă a acesteia de către persoane juridice care desfășoară activități economice în zona parcajului, perioada de utilizare este luni – duminică, între orele 00.00 – 24.00. Abonamentul se achită lunar în momentul încheierii/prelungirii contractului de utilizare.
- Orarul de funcționare al parcajului situat în Str Valea Lungă este 24/24 h.
(3) În funcție de numărul de abonamente, sistemul informatic de gestiune va ține cont de capacitatea totală a parcajului respectiv, astfel fiecare abonat putând să găsească un loc liber în parcaj, pentru abonamentele fără rezervare de loc.
(4) Contractele de abonamente în parcările publice se pot încheia până la sfârșitul anului calendaristic, urmând a fi reînnoite prin plată, la începutul fiecărui an, cu condiția îndeplinirii tuturor prevederilor prevăzute la art. 10 din prezentul Regulament, iar numărul abonamentelor va fi stabilit de administrator pentru fiecare parcaj în parte.
Art. 9
Orarul de funcționare și planurile tarifare în parcajele publice fără acces controlat cu bariere ce pot fi amplasate pe arterele de circulatie prevazute la Anexa nr 2 la prezenta hotărare:
(1) Orarul de funcționare este de luni până duminică, în intervalul orar 08.00 – 20.00;
(2) De luni până duminică, între orele 20.00 – 08.00, parcarea este gratuită;
(3) Taxarea: De luni până duminică, între orele 08.00 – 20.00, intervalul de taxare de referință este de 1 (una) oră, interval nefracționabil, iar planul tarifar este stabilit prin Anexa nr 3 la prezenta hotărâre a Consiliului Local Sector 6 pentru locurile de parcare aflate în zonele semnalizate corespunzător prin panouri informative. Tariful va fi achitat anterior perioadei de utilizare a locului de parcare, prin mijloacele de plată puse la dispoziție de către administrator.
(4) Abonamente: Tariful abonamentului lunar este stabilit prin Anexa nr 3 din prezenta hotărâre a Consiliului Local Sector 6, este nefracționabil și permite utilizarea unui loc de parcare fără rezervarea sau nominalizarea acestuia pentru un loc dintr-un parcaj public aferent imobilului unde beneficiarul are domiciliu/reședință/sediu social/punct de lucru sau pentru un loc dintr-un parcaj public nenominal oriunde în Sectorul 6.
Abonamentul este valabil de luni până duminică, în intervalul 08.00 – 20.00, doar în cursul lunii în care a fost achiziționat.
Tariful abonamentului valabil doar 1 (una) zi este stabilit prin Anexa nr 3 din prezenta hotarare a Consiliului Local Sector 6, este nefracționabil și permite utilizarea unui loc de parcare fără rezervare sau nominalizarea acestuia pentru un loc dintr-un parcaj public fără acces controlat cu bariere în intervalul 08.00-20.00 .
Tariful va fi achitat anterior perioadei de utilizare a locului de parcare, prin mijloacele de plată puse la dispoziție de către administrator.
Atribuirea contractului de abonament pentru un loc de parcare situat într-un parcaj public de pe raza Sectorului 6 al Municipiului București
Art. 10.
Atribuirea locurilor pe bază de abonament în parcajele publice de pe raza Sectorului 6 al Municipiului București se va efectua de către A.C.S. 6 – Serviciul Parcări, în urma solicitărilor transmise exclusiv electronic, prin intermediul platformei on-line (https://parcari.adps6.ro/), în limita locurilor disponibile și în ordinea cronologică a cererilor înregistrate, respectând cumulativ 7 următoarele condiții:
- nu se poate aloca mai mult de un loc de parcare pentru fiecare adresă de domiciliu/reședință/sediu social/punct de lucru, excepție făcând situația în care gradul de utilizare/ocupare a locurilor de parcare în respectivul parcaj este scăzut;
- se poate atribui numai unei persoane fizice sau juridice care face dovada că are domiciliul/reședința/sediul social/punctul de lucru în imobilul declarat în solicitarea de atribuire a unui loc de parcare într-o parcare publică;
- se poate atribui numai persoanelor fizice sau juridice care nu figurează cu debite restante către bugetul local al Sectorului 6 al Municipiului București;
- autovehiculul care figurează pe contractul de abonament trebuie să aibă inspecția tehnică periodică valabilă (copie talon cu viza I.T.P. valabilă);
- autovehiculul care figurează pe contractul de abonament trebuie să aibă asigurarea obligatorie de Răspundere Civilă Auto (R.C.A.) valabilă;
- se poate atribui un loc de parcare într-o parcare publică unui cetățean străin sau cu dublă cetățenie, care are autovehiculul înmatriculat în România, doar dacă deține în proprietate un imobil în Sectorul 6 și are reședința în respectivul imobil, doar pentru perioada de valabilitate a vizei de reședință;
- se poate atribui un loc de parcare pentru autovehicule cu două roți pe parcajele publice, în spațiile marcate separat de locurilor de parcare.
Obligațiile utilizatorilor locurilor de parcare din parcajele publice, în baza contractelor de abonament
Art. 11.
(1) Valabilitatea abonamentului va fi prelungită doar dacă titularul acestuia achită tariful de parcare lunară. Depășirea acestui termen duce la rezilierea de drept a contractului de abonament.
(2) Titularul contractului de abonament are obligația ca, în fiecare an, înainte de prelungire și ori de câte ori este nevoie (în maxim 30 de zile de la data la care au intervenit modificări), să transmită exclusiv electronic, prin intermediul platformei on-line (accesând secțiunile corespunzătoare), toate documentele care au suferit modificări (reînnoire poliță R.C.A., I.T.P., C.I. sau B.I., înlocuire număr de înmatriculare, înlocuire autovehicul, schimbare talon, modificări de nume, prelungire viză de reședință etc.) pentru actualizarea contractului de abonament. Nerespectarea acestei prevederi duce la rezilierea de drept a contractului.
(3) Neachitarea până la finele anului calendaristic anterior a tuturor creanțelor fiscale (impozite, taxe, amenzi, penalități și altele asemenea) duce la rezilierea de drept a contractului. A.C.S. 6 - Serviciul Parcări va dispune vacantarea locurilor de parcare ale titularilor care nu și-au îndeplinit toate obligațiile de plată.
(4) Rezilierea de drept a contractului se va produce în cazul în care titularul unui contract de abonament în parcajele publice nu respectă prevederile prevăzute în contractul de abonament și în prezentul regulament.
(5) În cazul în care titularul contractului de abonament înstrăinează autovehiculul în temeiul căruia a obținut locul de parcare, contractul va înceta de drept, dacă nu și-a cumpărat un alt autovehicul sau nu are în posesie un alt autovehicul în baza unui contract de comodat/închiriere/leasing, în termen de 3 (trei) luni de la data înstrăinării.
(6) Contractul de abonament va înceta de drept în cazul decesului utilizatorului.
(7) În cazul în care titularul contractului de abonament înstrăinează imobilul în temeiul căruia a obținut locul de parcare, contractul va înceta de drept dacă titularul nu va mai putea face dovada unui domiciliu/reședință/sediu social/punct de lucru în imobilul declarat în solicitarea de atribuire a unui loc de parcare într-o parcare publică;
(8) Nu se acceptă utilizarea simultană a mai multor locuri de parcare aflate într-un parcaj public cu același autovehicul. Pentru situația menționată, A.C.S. 6 - Serviciul Parcări va rezilia contractul/contractele existente, care conțin, pentru locuri de parcare diferite, același autovehicul, 8 păstrând un singur contract valabil.
(9) În parcaje, este interzisă amplasarea oricărui tip de indicatoare, marcaje sau înscrisuri care să indice sau să sugereze rezervarea locurilor de parcare, dispozitive de rezervare proprii, precum și trasarea sau retrasarea în regie proprie a marcajelor orizontale, iar încălcarea acestor prevederi poate conduce la rezilierea de drept, unilaterală, a contractului de abonament, de către A.C.S. 6 - Serviciul Parcări.
(10) A.C.S. 6 - Serviciul Parcări va efectua periodic verificări privind respectarea tuturor prevederilor stipulate în contract și în prezentul regulament.
(11) Contractul de abonament încetează la cererea titularului. Solicitarea de încetare a contractului se transmite electronic, prin intermediul platformei on-line, în secțiunea corespunzătoare. Pentru parcările cu acces controlat se va preda în mod obligatoriu și cardul de acces.
(12) În cazul în care, pentru solicitările privind atribuirea locurilor de parcare de reședință destinate persoanelor cu dizabilități, depuse în baza Metodologiei de atribuire și utilizare a locurilor de parcare de reședință aflate pe raza Sectorului 6 al Municipiului București, nu se pot identifica locuri de parcare de reședință disponibile, A.C.S. 6 - Serviciul Parcări poate proceda la atribuirea unui loc în parcajele publice. În această situație, A.C.S. 6 - Serviciul Parcări va demara procesul de eliberare a unui loc existent cu contract activ.
(13) Dacă în urma emiterii autorizărilor pentru începerea executării unor lucrări publice în zonă sau în cazul în care unui loc de parcare i s-a atribuit o altă destinaţie sau a avut loc o reconfigurare a unui parcaj, prin care s-a redus numărul de locuri și nu există locuri disponibile în vederea realocării, contractul de abonament se va rezilia de drept, unilateral, de către A.C.S. 6 - Serviciul Parcări.
Art. 12.
Suplimentar față de obligațiile menționate la Art. 6 și Art. 11 din prezentul Regulament, toți utilizatorii parcărilor publice care au încheiat un contract de abonament au și următoarele obligaţii:
- să ocupe un loc în categoria de parcaj pentru care a achitat tariful de referință sau abonamentul;
- să achite până la sfârșitul anului calendaristic toate taxele, impozitele, amenzile și alte obligații fiscale scadente, aflate în evidențele fiscale ale D.G.I.T.L. Sector 6;
- să respecte semnalizarea rutieră verticală şi orizontală a parcajelor publice;
- să nu ridice niciun fel de construcţie ori să monteze dispozitive de blocare a accesului la locul de parcare utilizat, să nu transmită sau să cedeze unor terţe persoane locul de parcare, în caz contrar fiind direct răspunzător, civil sau penal, iar contractul de abonament va fi reziliat de drept;
- să păstreze curăţenia în parcare, inclusiv să asigure deszăpezirea pe timp de iarnă;
- să nu execute activități de spălare sau curățare a autovehiculelor în incinta parcajului public;
- să elibereze necondiţionat locul de parcare în situaţia efectuării unor lucrări edilitare care necesită ocuparea spaţiului de parcare, dacă locului i s-a atribuit o altă destinaţie, dacă a avut loc o reconfigurare a unui parcaj, prin care s-a redus numărul de locuri de parcare, dacă locul de parcare a fost transformat în loc de parcare de reședință pentru o persoană cu dizabilități;
- să transmită electronic prin intermediul platformei on-line, în termen de 30 (treizeci) de zile, orice modificare survenită privind schimbarea numelui, schimbarea domiciliului/reşedinţei/sediului/punctului de lucru, prelungirea vizei de reședință, schimbarea numărului de înmatriculare ori vânzarea apartamentului/clădirii/sediului social/punctului de lucru sau a autovehiculului;
- să nu întreprindă nicio acţiune cu scopul de a obţine venituri de la alţi cetățeni, ca urmare a folosirii locului de parcare alocat;
- să prezinte necondiţionat persoanelor împuternicite să efectueze controlul în parcările publice toate documentele referitoare la dreptul de utilizare a locului de parcare;
- să răspundă pentru toate stricăciunile cauzate dotărilor şi instalaţiilor parcării publice, ca urmare a unor manevre greşite sau a nerespectării semnalizării rutiere sau a normelor de utilizare a parcării;
- să utilizeze locul de parcare doar pentru un autovehicul funcțional.
Art. 13.
(1) Administratorul parcării poate aplica direct blocarea roții vehiculului, în cazul constatării faptelor prevăzute în tabelul de la Art. 16.
(2) Administratorul parcării nu își asumă răspunderea pentru prejudiciile ce pot apărea ca urmare a blocării roții/ridicării autovehiculelor. Deteriorarea sau încercarea de deteriorare a sistemelor de blocare a roților constituie infracțiune. După constatarea incidentului, administratorul parcării întreprinde măsurile legale care se impun, atât pe latura penală și/sau, după caz, latura civilă, pentru tragerea la răspundere a persoanelor care se fac vinovate, precum și pentru recuperarea prejudiciului cauzat.
(3) Termenul de deblocare a roții este de maxim 3 (trei) ore de la sesizarea făcută de conducătorul auto în culpă, pentru intervalul 09.00 – 17.00, și maxim 5 (cinci) ore, pentru intervalul 17.00 – 09.00 și pentru zilele nelucrătoare sau sărbătorile legale.
(4) Plata tarifului de deblocare a autovehiculului se face prin mijloacele puse la dispoziție de către administratorul parcării.
(5) Prin procedura de blocare, se va bloca cu precădere roata stânga-față a autovehiculului, cu dispozitive special fabricate în acest sens. Dispozitivul va asigura imposibilitatea îndepărtării acestuia, nepermițând demontarea roții.
(6) După blocarea roții, personalul administratorului va realiza fotografii cu autovehiculul având roata blocată. Pe parbrizul autovehiculelor blocate, va fi aplicată o înștiințare care va cuprinde informații cu privire la pașii pe care conducătorul auto trebuie să-i urmeze pentru deblocare și pentru plata tarifului de deblocare.
(7) La blocarea roții, se va întocmi un proces-verbal. Un exemplar al acestuia va fi înmânat proprietarului/deținătorului legal al autovehicului/vehiculului a cărui roată a fost blocată, cu ocazia deblocării roții. Modelul Înștiințării de blocare este prevăzut conform Anexei nr 4 la prezentul regulament și Modelul Procesului-Verbal de blocare este prevăzut la Anexă nr 5.
(8) În cazul în care nu se solicită deblocarea roții în termen de 72 (șaptezeci și două) de ore de la blocare, se poate proceda de către D.G.P.L Sector 6 la luarea măsurii tehnico-administrative de ridicare, transport și depozitare a autovehiculului/vehiculului în spațiile special amenajate.
Art. 14.
(1) Fondurile rezultate din administrarea și exploatarea parcărilor publice aflate pe raza Sectorului 6, precum și din alte servicii și activități conexe, inclusiv cele rezultate din activitatea de deblocare a roții , colectate de către A.C.S. 6, se constituie venituri la bugetul A.C.S. 6.
(2) Aceste fonduri vor fi folosite cu precădere pentru întreținerea parcărilor existente, amenajarea de noi locuri de parcare şi/sau pentru îmbunătăţirea condiţiilor de desfăşurare a circulaţiei pe raza Sectorului 6 al Municipiului București care sunt în competența A.C. S.6
Art. 15.
Prezentul Regulament și/sau extrase din acesta vor fi afișate, atât pe site-ul A.C.S. 6, cât și la loc vizibil, în zonele unde sunt organizate parcări publice. A.C.S. 6 are obligația de a pune la dispoziția D.G.P.L. Sector 6 toate documentele și informațiile în suport digital în vederea demarării procedurilor de identificare și sancționare contravențională.
Serviciul Parcări
Adresă: Șos. Virtuții nr. 148, etaj 1 (complex Comercial Grant)
Telefon: 021 316.12.97; 021 316.12.98
E-mail: [email protected]
Programul de lucru cu publicul
- Miercuri: 13.00 – 18.30
- Joi: 08.30 – 13.00
- Vineri: 08.30 – 13.00
Da, în conformitate cu HCGMB 124/2008, parcarea de reședință se acordă numai persoanelor fizice îndreptățite.
Atribuirea locurilor în parcările de pe raza Sectorului 6 al Municipiului București se va face de către Administrația Comerciala Sector 6 – Serviciul Parcări în baza solicitărilor înregistrate, în limita locurilor disponibile.
Solicitările pentru atribuirea locurilor de parcare se transmit electronic prin intermediul platformei on-line disponibilă pe site-ul Administrației Comerciale Sector 6.
În cazul cetățenilor care nu au mijloacele tehnice necesare accesării platformei online sau care întâmpină dificultăți pe parcursul procesului de transmitere electronică a solicitărilor, înregistrarea cererilor se va efectua fizic la sediul Serviciului Parcări din Șos. Virtuții, nr. 148, etaj 1.
-
- Nu se poate aloca mai mult de un loc de parcare pentru o adresă de domiciliu.
- Se pot atribui locuri de parcare numai pentru autoturismele din categoria M1, cu cel puțin 4 roți și o viteză maximă constructivă mai mare de 25 km/h, conceput și construit pentru transportul de pasageri și care are, în afara locului conducătorului, cel mult 8 locuri șezând, așa cum este definit și în Anexa Ordinului 2224/2020 pentru aprobarea Reglementărilor privind omologarea de tip și eliberarea cărții de identitate a vehiculelor rutiere, precum și omologarea de tip a produselor utilizate la acestea - RNTR 2, cu modificările și completările ulterioare;
- Se pot atribui numai persoanelor fizice care fac dovada că au domiciliul stabilit în imobilul respectiv și autoturismul înmatriculat în Municipiul București;
- Se pot atribui locuri de parcare situate in parcaje aflate la maximum 30 de metri de oricare front al clădirii de domiciliu;
- Se pot atribui locuri de parcare numai pentru autoturismele care nu au fost încă utilizate pentru un loc de parcare atribuit deja.
- Condiția de la prezentul punct va fi considerată îndeplinită dacă solicitantul se regăsește în una dintre situațiile de mai jos:
- parcarea se acordă pentru autoturismele aflate în proprietate personală;
- parcarea se acordă pentru autoturismele utilizate de o persoana fizică în baza unor contracte de leasing financiar;
- parcarea se acordă pentru autoturismele utilizate în baza unor contracte de comodat autentificate notarial;
- Se pot atribui numai persoanelor care nu figurează cu debite restante către bugetul local al Sectorului 6 al Municipiului București;
- Autoturismul care figurează pe contractul de utilizare al locului de parcare, al autoturismului secundar si al autoturismului de ocazie trebuie să aibă inspecția tehnică periodică valabilă (copie talon cu viza ITP);
- Autoturismul care figurează pe contractul de utilizare al locului de parcare, al autoturismului secundar si al autoturismului de ocazie trebuie să aibă asigurarea obligatorie de Răspundere Civilă Auto (RCA) valabilă;
- Se pot atribui cetățenilor străini sau cu dublă cetățenie, ce au autoturismul înmatriculat în Municipiul București si au certificat de inregistrare, permis de ședere sau carte de ședere
Pasul 1. Accesează platforma online parcari.adps6.ro.
Pasul 2. Introdu în câmpurile specificate datele de localizare, respectiv:
- Adresă: stradă, număr poștal, număr imobil, apartament;
- Numărul și data bonului de ordine. În cazul în care nu ai o cerere înregistrată și un număr de ordine, această rubrică va fi lăsată necompletată, urmând să primești pe e-mail un număr de înregistrare a cererii.
În momentul introducerii acestor date, se vor selecta automat toate locurile disponibile din jurul imobilului tău, ele putând fi deselectate individual daca se dorește un loc anume.
Pasul 3. Introdu datele personale: nume, prenume, CNP, adresă de e-mail, număr de telefon, numărul de înmatriculare al mașinii, marca autoturismului, seria de sasiu, valabilitatea ITP-ului și RCA-ului, plus observații, dacă este cazul.
Pasul 4. Încarcă documentele solicitate (scanate sau fotografiate):
- CI/BI
- Certificat de înmatriculare
- Contract de comodat (dacă este cazul)
- Certificat de încadrare în grad de handicap (dacă este cazul)
- Asigurare auto obligatorie valabilă (RCA)
- Certificat de căsătorie, în cazul în care autoturismul este pe numele soțului/soției.
Pasul 5. Trimite solicitarea, iar apoi, vei primi un mesaj de confirmare și un număr al solicitării.
În platforma parcari.adps6.ro, vei găsi și un tutorial video.
Solicitările în așteptare sunt un tip aparte. Acestea nu reprezintă o solicitare expresă pentru un anume loc. În cazul acesta, la momentul respectiv, nu au existat locuri disponibile pe o rază de 30 m față de imobil. Sistemul informatic a detectat acest lucru, a informat printr-un e-mail și a permis să se depună o solicitare în așteptare, tocmai pentru a exista o evidență.
Cel care depune cererea de parcare va primi un e-mail prin care i se indică numărul de înregistrare al solicitării în așteptare.
Sistemul informatic anunță momentul atribuirii unui loc în zona, pe o rază de 30 m față de imobilul declarat în cerere, coroborat și cu ordinea de așteptare pe raza respectivă. În consecință, NU există un termen de soluționare. În funcție de cât de aglomerată este zona sau de dinamica acesteia (sunt zone unde gradul de ocupare este ridicat, iar rata de reziliere este foarte scăzută, dar și zone unde dinamica privind eliberarea locurilor este mare), se poate atribui un loc de parcare într-o zi sau în câteva luni.
De reținut este faptul că solicitările în așteptare nu sunt monitorizate de un factor uman. Sistemul informatic va notifica faptul că a fost alocat un loc, în momentul în care acesta s-a eliberat și de ordinea cronologică a depunerilor solicitărilor în așteptare, iar persoana poate decide dacă îl acceptă sau nu.
În cazul în care persoana respectivă nu va răspunde la notificare în 30 de zile de la data comunicării, solicitarea inițială se consideră clasată. Pentru a reveni în lista de așteptare se va face o nouă solicitare.
Locul refuzat va fi propus automat următorului solicitant din lista de așteptare.
În cazul în care nu există locuri libere disponibile pe o rază de 30 de metri față de imobilul căutat, sistemul informatic va trimite un mesaj de înștiințare asupra faptului că cererea nu poate fi momentan soluționată, concomitent cu înscrierea în lista de așteptare în cazul eliberării unui loc în zonă.
Numărul cererii poate fi ulterior urmărit la secțiunea „Transparență decizională”.
Solicitarea va fi procesată de către un operator din cadrul Serviciului Parcări pentru a confirma că fișierele transmise sunt valide, că se pot deschide sau că sunt lizibile.
Termenul în care se va efectua procesarea documentelor este cuprins între 10 și 30 de zile de la data solicitării.
În termen de 30 zile de la ridicarea contractului trebuie efectuată declararea acestuia la Direcția Generală de Impozite și Taxe Locale Sector 6. Nedeclararea acestuia în termenul menționat duce la rezilierea contractului.
După validarea solicitării, vei primi un e-mail prin care se confirmă că documentele au fost procesate și în care se va regăsi numărul de înregistrare alocat (se poate urmări la secțiunea „Transparență decizională”).
În cazul în care există neconcordanțe între informațiile introduse și documentele atașate sau intervin situații neprevăzute, reprezentanții Serviciului Parcări Sector 6 vor respinge solicitarea și te vor informa printr-un e-mail, în care vor preciza motivul ce a stat la baza acestei decizii.
Plata taxei aferente locului de parcare se va face la termenele scadente prevăzute în legislația fiscală astfel:
- pentru locurile de parcare dobândite în cursul anului respectiv până la data de 24.02, prima plată se va face până la data de 31.03
- pentru locurile de parcare dobândite în cursul anului respectiv între data de 01.03 și 31.08, prima plată se va face până la data de 30.09.
Neplata la termenele scadente duce la rezilierea contractului.
Reînnoirea contractelor deja existente se face prin plata taxei de parcare la termenul scadent, adică minimum jumătate din valoare acesteia până la data de 31.03, și întrunirea cumulativă a condițiilor de atribuire a locului de parcare stabilite de actele normative în vigoare.
În cazul schimbării autoturismului nominalizat în contract, în cazul schimbării datelor de identificare a beneficiarului de contract sau în cazul prelungirii perioadei de valabilitate a contractului de comodat.
Daca ai deja un ecuson QR-code eliberat, atunci nu este nevoie să te prezinți fizic.
Persoanele cu dizabilități vor avea prioritate la atribuirea unui loc de parcare, în limita locurilor existente. În vederea depunerii cererii se vor urma aceeași pași pentru solicitarea unui loc parcare, dar se vor încărca suplimentar și documentele care atestă, după caz, dizabilitatea sau statutul de însoțitor legal al persoanei cu dizabilitate.
QR code-ul de parcare de reședință trebuie expus la loc vizibil, in afara zonei de acțiune a ștergătoarelor de parbriz, pentru identificare, în caz de control.
În cazul pierderii/deteriorării QR code-ului de parcare, procesul de reemitere se va tarifa cu suma de 25 lei/reemitere. Suma se poate achita la casieria Administrației Comerciale Sector 6, cu sediu în Șos. Virtuții, nr 148, etaj 1.
Situațiile care conduc la rezilierea de drept a contractului de închiriere a unui loc de parcare de reședință sunt:
-
- Depășirea termenului de achitare integrală a taxei aferente prelungirii contractului de închiriere;
- Neachitarea tuturor creanțelor fiscale restante (impozite, taxe, amenzi, penalități și altele asemenea)
- Nerespectarea uneia sau mai multor obligații din cele ce urmează:
- ocuparea locului de parcare indicat în contract;
- afișarea ecusonului QR-code în alt autoturism decât cele declarat;
- respectarea semnalizării rutiere verticale şi orizontale a parcajelor;
- să nu se ridice niciun fel de construcţie ori să se monteze dispozitive de blocare a accesului la locul de parcare utilizat
- să nu se transmită sau să se cedeze unor terţe persoane locul de parcare, în caz contrar fiind direct răspunzător civil sau penal, iar contractul de închiriere al locului de parcare de reședință devine nul de drept;
- păstrarea curăţeniei în parcare, inclusiv deszăpezirea pe timp de iarnă;
- să nu fie executate lucrări de reparaţii sau întreţineri auto pe locul de parcare, inclusiv spălarea/curățarea acestora;
- eliberarea necondiţionată a locului de parcare în situaţia efectuării unor lucrări edilitare care necesită ocuparea spaţiului de parcare sau dacă locului i s-a atribuit o altă destinaţie;
- transmiterea electronic, prin intermediul platformei on-line, sau la Administrația Comercială Sector 6 – Serviciul Parcări, în termen de 30 zile, a oricărei modificări survenite privind schimbarea numelui, schimbarea domiciliului, schimbarea numărului de înmatriculare ori vânzarea apartamentului sau a autoturismului. În caz contrar, contractul de închiriere încetează de drept;
- să nu se transmită, sub nicio formă, dreptul de folosință al locului de parcare unei terțe persoane;
- prezentarea necondiţionată a tuturor documentelor necesare persoanelor care se ocupă de controlul parcărilor;
- asumarea răspunderii pentru toate stricăciunile cauzate dotărilor şi instalaţiilor parcării, ca urmare a unor manevre greşite sau a nerespectării semnalizării rutiere sau a normelor de utilizare a parcării;
- deținerea unei inspecției tehnice periodice (ITP) valabile și a unei asigurări obligatorii de Răspundere Civilă Auto (RCA) valabile.
În cazul în care ai înstrăinat imobilul în temeiul căruia ai obținut locul de parcare, contractul va înceta de drept.
Dreptul de utilizare al locului de parcare nu poate fi transmis către noul proprietar.
În cazul în care ai înstrăinat autoturismul în temeiul căruia ai obținut locul de parcare, fără să îți cumperi o altă mașină în termen de 90 de zile și să depui, în același termen de 90 de zile, o solicitare de modificare a datelor autoturismului în acest sens, contractul va înceta de drept.
Schimbarea locurilor de parcare între doi titulari se poate realiza prin prezentarea ambilor la sediul Serviciului Parcări din Șos. Virtuții, nr.148 etaj 1, cu următoarele documente:
• contractele ambilor beneficiari;
• cărțile de identitate ale ambilor utilizatori care doresc efectuarea schimbului locurilor de parcare de reședință;
• documentele ambelor autoturisme: certificatele de înmatriculare (din care să reiasă datele de identificare ale autoturismelor și ale proprietarilor acestora), perioada de valabilitate a I.T.P și R.C.A. valabil;
Cedarea unui contract de utilizare a unui loc de parcare de reședință nu se poate face către terțe persoane care nu au loc de parcare.
În cazul decesului utilizatorului, pentru a prelua locul de parcare, trebui să te prezinți la sediul Serviciului Parcări cu certificatul de deces și documentul din care rezultă că ai domiciliul la adresa defunctului, în termen de 90 de zile de la data decesului.
Neprezentarea in termenul prevăzut conduce la încetarea de drept a contractului.
Ocuparea abuzivă a locului de parcare sau blocarea accesului la locul de parcare se sancționează cu amendă contravențională. În plus, se poate cere ridicarea mașinii în cauză.
Este interzisă orice operațiune și/sau intervenție asupra locurilor de parcare de reședință, în regie proprie.
În Sectorul 6, există 27 parcări de biciclete, în următoarele locații:
- Str. Vintilă Mihăilescu nr. 12 (25 de locuri),
- Str. Ghirlandei nr. 50 (25 de locuri),
- Aleea Râmnicel nr. 2 (25 de locuri),
- Bd. 1 Mai nr. 26 (25 de locuri),
- Aleea Băiuț (25 de locuri),
- Str. Zboina Neagră, intersecție cu Porumbacu (25 de locuri),
- Str. Fabricii (50 de locuri),
- Calea Crângași colț cu Str. Mehadia (50 de locuri),
- Str. George Ranetti (50 de locuri),
- Str. Cetatea de Baltă (50 de locuri),
- Str. Partizanilor (50 de locuri),
- Str. Murguța (50 de locuri),
- Bd. Anul 1864 (50 de locuri),
- Str. Valea lui Mihai (50 de locuri),
- Aleea Pasărea în văzduh (50 de locuri),
- Str. Târgu Neamț (50 de locuri),
- Aleea Romancierilor (50 de locuri)
- Str. Arieșul Mare I (50 de locuri),
- Str. Arieșul Mare II (50 de locuri),
- Bd. Timișoara 31 (50 de locuri),
- Str. Serg Major Cara Anghel 9 (50 de locuri),
- Bd. Iuliu Maniu 53 (50 de locuri),
- Str. Dezrobirii 4 (50 de locuri),
- Str. Trenului 1 (50 de locuri),
- Str. Valea Roșie 9 (50 de locuri),
- Bd. Constructorilor 27-25 (50 de locuri),
- Calea Crângași 58 (50 de locuri).
Aceste parcări se află între zone de blocuri, la aproximativ 1-2 km de stațiile de metrou. Fiecare parcare de biciclete este supravegheată video atât la exterior, cât și la interior, iar accesul se face doar pe bază de cartelă. Sunt dotate cu panouri fotovoltaice, astfel că energia electrică necesară vine de la soare.
Puteți aplica pentru un loc de parcare aici: https://parcari.adps6.ro/solicitare/solicitare-loc-de-parcare-biciclete…
Cât costă un loc într-o parcare de biciclete
Un loc de parcare se poate închiria cu 300 lei/an, cu posibilitatea de prelungire. Solicitările pentru prelungirea contractului se vor face cu 30 de zile înainte de expirare, cu plata aferentă pe un an întreg. Taxa se plăteşte la caseria Administraţiei Comerciale Sector 6, din Şoseaua Virtuţii 148, etaj 1.
Cererile se depun pe platforma parcari.adps6.ro. Locurile sunt atribuite cronologic și cel mult câte două pe apartament. Pe harta de pe site, apar doar locurile disponibile.